همانطور که در مطالب پیشین بدان اشاره شد، فاکتورهای فنی on-page شامل آیتم هایی بود که در بخش های قبل بدان اشاره شده. امروز فاکتور دیگری از میان فاکتورهای فنی on-page با نام ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ به تفصیل توضیح داده می شود.
ریدایرکت کردن به مفهوم انتقال یک آدرس صفحه به آدرس دیگری می باشد. به طور مثال صفحه A آدرس خود را بر روی صفحه B منتقل می نماید و کاربرانی که به صفحه A دسترسی پیدا می کنند به صورت اتوماتیک به صفحه B هدایت می شوند.
برای انتقال آدرس صفحاتی استفاده می شود که به صورت همیشگی از یک آدرس سایتی به آدرس دیگر منتقل شده اند. به طور مثال شما با یک شرکت طراحی سایت قرارداد بسته اید و سایت شما را طراحی کرده اند، پس از گذشت چندسال، تصمیم به تغییر وبسایت خود و عقد قرارداد با شرکت دیگری دارید؛ قطعا آدرس صفحات وبسایت شما تغییر خواهد کرد و با کمک ریدایرکت ۳۰۱می توانید اعتبار سایت خود را همانند قبل نگه دارید و جایگاهی که در موتورهای جستجو بدست آوردید را حفظ نمایید.
برای انتقال یک آدرس صفحه به صورت موقتی، از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده نمایید.
برای مطالعه ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
مفهوم ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ در سئو و بهینه سازی
در این بخش به شرح دو فاکتور فنی دیگر در میان فاکتورهای on-page جهت سئو و بهینه سازی وبسایت خود می پردازیم. فاکتور Navigation و یا همان نقشه راه و Sitemap و یا همان نقشه راست از جمله این فاکتورها می باشند.
وجود مسیر حرکتی و یا نقشه راه یکی از عواملیست که وجود آن بسیار کاربردی برای کاربران می باشد. وجود مسیر حرکتی به کاربران کمک می کند تا به راحتی به صفحات پیشین و آرشیو رفته و مطالب بعد و قبل از ان را نیز بازدید نمایند.
دو نوع مسیر حرکتی می توان برای وبسایت تعریف نمود:
در این بخش به شرح نکاتی در انتخاب نام دامنه به عنوان دومین فاکتور فنی on-page در مباحث سئو و بهینه سازی وبسایت می پردازیم.
۱) اگر مخاطبین شما و شنوندگان هدف شما بین المللی بوده و یا در کشور آمریکا هستند نام دامنه خود com. ثبت نمایید
۲) اکثر مردم نام دامنه com. را جستجو می نمایند بنابراین در خرید نام دامنه خود com. آن نام را نیز تهیه نمایید حتی اگر مخاطبین شما برای کشور خاصی می باشند
۳) در نام دامنه خود، نام برند خود را قرار دهید
۴) از لغات کلیدی خود در نام دامنه استفاده نمایید اما از کلمات کلیدی طولانی در انتخاب نام دامنه خود استفاده ننمایید. به طور مثال primeinsurance.com نام مناسبی برای دامنه می باشد اما نام دامنه neuhausbelgiumchocolatetruffles.com به هیچ وجه مناسب نمی باشد.
برای مطالعه ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید :
همانگونه که در مباحث پیشین بدان اشاره گردید اولین فاکتور در مباحث فنی On-page پلت فرم و تکنولوژی بکار رفته در وبسایت می باشد که در این بخش به شرح تکمیلی این فاکتور به عنوان فاکتور پایه در شروع سئو و بهینه سازی وبسایت می پردازیم.
پلت فرم و تکنولوژی که برای سایت خود انتخاب نمودید بایستی قابلیت ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو را داشته باشد. بطور مثال تکنولوژی فلش مناسب برای سئو و بهینه سازی وبسایت نمی باشد.
تکنولوژی بکار رفته بایستی در مرورگرهای مختلف پاسخگو باشد. بطور مثال انیمشن های ساخته شده با فلش قابلیت نمایش در سیستم عامل آی پد یا آیفون را ندارد
پلت فرومی را برای وبسایت خود در جهت بهینه سازی سایت انتخاب نمایید:
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که برای استفاده در کسب و کار تجاری و وبسایت های اینترنتی بسیار کاربری ساده و آسانی دارد.
برای داشتن فروشگاه می توانید پلت فرم فروشگاه را بر روی ورد پرس نصب نمایید.
برای ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید
دومین گام در برنامه سئو و بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو، توجه به ساختار وبسایت از نظر فنی و تکنیکی و همچنین تگ های HTML در داخل وبسایت می باشد.
همانگونه که در مباحث پیشین اشاره گردید، سئو و بهینه سازی شامل دو دسته کلی می باشد:
در این مقاله و مقالات آتی به شرح تکمیلی تری از دسته های مذکور پرداخته خواهد شد.
گام دوم در سئو و بهینه سازی سایت