موسسات فرهنگی هنری به شخصیت هایی حقوقی اطلاق می شود که به منظور دست یافتن به مقاصد فرهنگی و هنری اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی به ثبت می رسند و برای فعالیت چه به صورت شخصی ( حقیقی ) و یا موسسه ای ( حقوقی ) باید وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مجوز تاسیس نظارت بر فعالیت ها و انحلال آن ها را صادر کند.
همان طور که از اسم این موسسات پیداست متولی اجرای بسیاری از امور فرهنگی و هنری از جمله سمینارها و جشنواره ها و آموزش های فرهنگی و هنری هستند که در نهایت بسط و توسعه فرهنگ و هنر را در بین آحاد جامعه در پی دارد.
موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و خبری و تبلیغاتی عبارتند از :
نکات مهم
_تکمیل درخواست تاسیس با ذکر دلایل توجیهی و معرفی مدیر مسئول
_تکمیل پرسشنامه مشخصات انفرادی در 2 نسخه توسط همه اعضاء هیات موسس
_یک نسخه اساسنامه به انضمام صورتجلسات انتخاب ارکان اصلی
_صورتجلسه مجمع عمومی موسسین به انضمام صورتجلسه هیات مدیره
_کپی برابر با اصل از شناسنامه و کارت ملی
_کپی برابر با اصل مدرک تحصیلی یا معادل آن(مدرک کارشناسی یا بالاتر)
_کپی برابر با اصل گواهی خدمت وظیفه عمومی یا داشتن برگ معافیت دائم(مخصوص آقایان)
_4 قطعه عکس سه در چهار جدید با درج نام و نام خانوادگی
_ارائه سوابق مستند در حوزه فعالیت های پیشنهادی
_اصل گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر برای تمامی اعضای موسس و عدم اعتیاد به مواد مخدر برای مدیر مسئول
_معرفی حداقل 3 نفر به عنوان اعضاء هیات موسس برای موسسه چند منظوره و 2 نفر برای موسسه تک منظوره
_افراد متاهل حداقل باید 25 سال و افراد مجرد حداقل 27 سال داشته باشند.
_داشتن حداق مدرک کارشناسی یا معادل آن
_داشتن صلاحیت علمی و تخصصی و سوابق فرهنگی و هنری متناسب با موضوع فعالیت
_داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا برگ معافیت دائم(مخصوص آقایان)
_داشتن سابقه موثر فعالیت در موسسات و مراکز فرهنگی چند منظوره
-داشتن امکانات کافی و مناسب
_مهجور نبودن و نداشتن ورشکستگی به تقلب و تقصیر
_نداشتن سوء پیشینه کیفری به تایید مراجع ذی صلاح و برخورداری از حسن شهرت
نخستین ثبت با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان، در زمینه های حقوقی و ثبتی مانند ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت شرکت ، ثبت علائم تجاری ، ثبت لوگو و همچنین اطلاع از شرایط ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت می باشد.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: حذف مالیات علی الرأس علاوه بر رعایت عدالت مالیاتی،هزینه مساعدی را برای دستیابی به درآمدهای پایدار به منظور تامین هزینه های عمومی و عمرانی فراهم خواهد کرد. ماده 97 ق.م.م مصوب سال 80 به کارگزاران مالیاتی اجازه داده بود تا در صورت ارائه نشدن اطلاعات کافی متقن توسط مؤدی،از روش تشخیص علی الرأس برای محاسبه وی اقدام کنند.ارائه نکردن ترازنامه و حساب سود و زیان در موعد مقرر،تمکین نکردن به درخواست به درخواست اداره امور مالیاتی در زمینه ارائه دفاتر و مدارک حساب و غیرقابل رسیدگی بودن و مخدوش بودن مدارک ارائه شده توسط مؤدی از ارائه اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی و مطابق با مقررات خودداری کنند.سازمان امور مالیاتی نسبت به تهیه اظهارنامه مالیاتی برآوردی بر اساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب شده مؤدیانی از طرح جامع مالیاتی و مطالبه مالیات تعلق به موجب برگ تشخیص مالیات اقدام می کند.
تبصره ذیل ماده 97 نیز،سازمان امور مالیاتی کشور را موظف کرده است که در مدت 3 سال از تاریخ ابلاغ این قانون بانک اطلاعات مربوط به نظام جامع مالیاتی را در سراسر کشور مستقر و فعال کند.بی تردید راه اندازی طرح جامع مالیاتی و تمهیدات دیگری از قبیل نصب سامانه ای صندوق فروش موجه خواهد شد مالیات های بر اساس اطلاعات متقن و دقیق اخذ شود و زمینه بکار گیری روش تشخیص علی الرأس بهصورت کامل از بین برود.تحقق این هدف چند مزیت عمده دارد.مالیات ستانی بر اساس اطلاعات متقن بدست آمده از پایگاه ها و سامانه های اطلاعاتی از یک طرف به گسترش پایه های مالیاتی خواهد انجامید و راه را بر فرار مالیاتی خواهد بست و زمینه مساعدی را برای دستیابی به درآمدهای پایه را برای تامین هزینه های عمومی و عمرانی فراهم خواهد.از طرف دیگر،تحقق این مهم،رعایت عدالت مالیاتی و در نهایت افزایش رضایت مندی مؤدیان از شیوه مالیات ستانی را در پی خواهد داشت.
ثبت نخستین فعال در حوزه های ثبت شرکت ٬ ثبت لوگو و ثبت علائم تجاری و برند و نام و نشان تجاری و ...